SOCIAL SCIENCE

Introducir aquí código de acceso al material digital

Vocabulario de las unidades de Social Science

Family corner

UNIT 6: TIME AND CHANGE

Things that change with time:

CLOTHES

MACHINES




Resultado de imagen de TOCADISCOS
  

TRANSPORT
Resultado de imagen de CARRO ANTIGUO

 

ART

Resultado de imagen de ESCULTURA


CUSTOMS

Resultado de imagen de COMIDA FUEGO ANTIGUA 

HOMES

Resultado de imagen de CASTILLO 

PLACES TELL STORIES

Resultado de imagen de MOAT  CASTLE FLASHCARD

Resultado de imagen de TOWER FLASHCARD

Resultado de imagen de PUENTE CASTILLO

BRIDGE

PLACES CHANGE


Places change with time. We build more houses and flats because there are more people now than in the past.

We have better technology to build roads and bridges. Factories make manufactered products and materials.

UNIT 5 : PEOPLE AROUND US



Unit_8._105.JPG
Unit_8._106.JPG


Unit_8._113.JPG

Unit_8._120.JPG

Unit_8._122.JPG

Unit_8._99.JPG
Unit_8._100.JPG
Unit_8._112.JPG


He is a bus driver.


PEOPLE AT HOME AND AT SCHOOL

At home, it is important that everyone helps with the housework.

TAKE OUT THE
RUBBISH
Resultado de imagen de WASH THE DISHES FLASHCARD
    LAY THE TABLE

At the school the teaching staff teach pupils.

Resultado de imagen de teaching staff TEACHER
Resultado de imagen de alumnos PUPILS

Resultado de imagen de teaching staff clipart TEACHING STAFF

Resultado de imagen de LIMPIADOR COLEGIO NON-TEACHING STAFF
Resultado de imagen de MONITORA COMEDOR  COLEGIO DIBUJO NON-TEACHING STAFF

 NON-TEACHING STAFF

PEOPLE WORK WITH NATURE

They obtein or extract raw materials with the help of tools and machines.

-A fisherman uses a net and a boat to catch fish.

JOB: Fisherman
MACHINE: a net and a boat
RAW MATERIAL: fish
Resultado de imagen de fisherman

- A farmer uses a tractor and a plough to grow crops.
Resultado de imagen de farmer tractor plough

- A miner uses a pickaxe to mine rocks.
Resultado de imagen de miner pickaxe

-An oil worker  uses a drill to extract oil.
Resultado de imagen de oil workerResultado de imagen de oil worker

-A lumberjack uses a chainsaw to cut down trees.
Resultado de imagen de LUMBERJACK CHAINSAWResultado de imagen de LUMBERJACK CHAINSAW

PEOPLE MAKE THINGS

Raw materials come from nature.
They come from the ground, plants or animals.
Resultado de imagen de PIEDRASGROUND

Resultado de imagen de petroleo natural GROUND

Resultado de imagen de raw materialsPLANTS

Resultado de imagen de trigoPLANTS

Resultado de imagen de lanaANIMALS
Resultado de imagen de vacaANIMALS
Resultado de imagen de panel abejaANIMALS

We use them to make manufactered products.
Resultado de imagen de mesaResultado de imagen de mielResultado de imagen de jersey niñoResultado de imagen de lecheResultado de imagen de coche


It is made from oil.
Resultado de imagen de petroleo naturalResultado de imagen de flechaResultado de imagen de BOTELLA PLASTICO

It is made from fish.
Resultado de imagen de lata atunResultado de imagen de flechaResultado de imagen de atun

It is made from wheat.

Resultado de imagen de macarronesResultado de imagen de flechaResultado de imagen de wheat


It is made from rock.

Resultado de imagen de barras hierroResultado de imagen de flechaResultado de imagen de hierro mineral

PEOPLE PROVIDE SERVICES

Some people provide services by distributing, using or selling manufactered products.
Resultado de imagen de waiter flashcard
Resultado de imagen de shop assistant flashcardshop assistant
Resultado de imagen de bus driver flashcard bus driver


Shoes are bought from  a factory.



Shoes are delivered to shoe shop.
Resultado de imagen de servicio de repartoResultado de imagen de shoe shop

Shoes are displayed on the shop shelves.

Resultado de imagen de shoe shelves

WHERE PEOPLE WORK

My school
My town
With nature
teacher
dentist
farmer
librarian
Shop assistant
fisherman

waiter
miner

HOW WE MAKE THINGS
Raw materials are manufactered into food and objects in factories.
People buy them and sell them.
Resultado de imagen de vendedor y comprador  Resultado de imagen de vendedor y comprador






Resultado de imagen de fabrica coches





PEOPLE COMMUNICATE

Individual communication: to one person.
 Resultado de imagen de niño hablando por telefono
Mass communication: to lots of people.
Resultado de imagen de television telediario

ADVERTISING
Companies use advertising to help them to sell their products.
Resultado de imagen de anuncio advertising
Be careful not to believe everything an advert tells you!
Not all products are good for you.


GAMES:
VOCABULARIO TRABAJOS
JUEGO PAREJAS TRABAJOS
JUEGO TRABAJOS
TRABAJOS: ADIVINA LA PALABRA
TRABAJOS: UNIR PALABRA Y DIBUJO
TRABAJOS: PREGUNTAS
RAW MATERIALS
REPASO
REPASO

 
**********************************************


UNIT 4

DIFFERENT JOBS IN YOUR TOWN


Unit_8._98.JPG
Unit_8._99.JPGUnit_8._112.JPG

Unit_8._101.JPGUnit_8._102.JPG

Unit_8._105.JPGUnit_8._106.JPG
Who  helps to keep the town safe? A police officer helps to keep the town safe.

Unit_8._107.JPGUnit_8._108.JPG
Who delivers letters?          A postal worker delivers letters.







Unit_8._109.JPGUnit_8._110.JPG                     Resultado de imagen de rubbish collector

Who keeps the town clean?A rubbish collector keeps the town clean.


Resultado de imagen de mayor
Who looks after the town?     A mayor looks after the town.


PUBLIC SERVICES

Resultado de imagen de neighbourhood My neighbourhood is a part of a town.
All towns have public services.
Public services are for everyone to use.


Unit_8._42.JPG

PUBLIC SERVICES
PEOPLE WHO WORK IN PUBLIC SERVICES

A POSTAL WORKER
delivers letters.
A RUBBISH COLLECTOR
keep the town clean.
A POLICE OFFICER
helps to keep the town safe.
A MAYOR
looks after the town.
A FIREFIGHTER
puts out fires.


WHO WORKS THERE?
A librarian works in a library

                                                 librarian


A doctor works in a hospital.
A nurse works in a hospital.
Resultado de imagen de NURSE FLASHCARD


A mayor works in a town hall.
Resultado de imagen de AYUNTAMIENTO CORDOBA
town hall                                      mayor


A firefighter works in a fire station.
 Resultado de imagen de firefighter flashcard

MY LOCAL GOVERNMENT

Our town is a part of a province.

 province

Spain has 50 provinces.



In every province there is a local government with local politicians who organise public services.

Resultado de imagen de local government clipart local government

Resultado de imagen de mayor and local politician clipart mayor and local politicians

The mayor and politicians work at the town hall.
  

We choose the mayor and politicians by voting for them in local elections.


-A town is a part of a province.
-In every province there is a local goverment.
-The local government is made up of a mayor and local politicians.
-The mayor and the local politicians work at the town hall.



MY PROVINCE

Provinces around Spain celebrate different traditions and festivals.



Although most people in Spain speak Spanish, in some provinces people speak a different language or dialect.



Each province has a capital city.

 
PROVINCE: CÓRDOBA
CAPITAL CITY: CÓRDOBA

PROVINCE: MADRID
CAPITAL CITY: MADRID

PROVINCE CÁCERES
CAPITAL CITY: CÁCERES

MY AUTONOMOUS COMMUNITY

-Our province is a part of an autonomous community.
-Spain has 17 autonomous communities and 2 autonomous cities: Ceuta and Melilla.
- Each autonomous community has a capital city and its own government.

Córdoba is a part of the autonomous community of Andalucía.

ANDALUCÍA
Resultado de imagen de andalucia

Autonomous community: Andalucía
Provinces (8): Huelva, Sevilla, Córdoba, Jaén, Cádiz, Málaga, Granada and Almería.

ROAD SIGNS

Road signs control traffic.



TRIANGULAR ROAD SIGNS
Give warnings
RECTANGULAR OR SQUARE ROAD SIGNS
Give information
CIRCULAR ROAD SIGNS
Give orders


Resultado de imagen de motorway road sign   motorway

Resultado de imagen de road signsno entry

Resultado de imagen de road signs slippery road


Resultado de imagen de bicycles onlybicycles only

Resultado de imagen de children crossing children crossing

Resultado de imagen de maximum speed 40 maximum speed 40km/h

Resultado de imagen de parking sign parking

RED CIRCLES: tell us not to do something
Resultado de imagen de no entry no entry


BLUE CIRCLES: tell us what we must do.


Resultado de imagen de BICYCLES SIGN bicycles only

PEDESTRIANS

Road safety is important: use a pedestrian crossing and wait for the green man.

 PEDESTRIAN CROSSING



THE SPANISH POPULATION

-Nearly 50 (fifty) million people live in Spain.

 50 million

-Spain is a multi-cultural country.

 multi-cultural

- People from other countries come to live Spain.


- Some people born in Spain move to other countries.





UNIT 3

NATURAL FEATURES

Coastal landscapes have different natural features:

This is a BAY. (bahía)

This is a HEADLAND. (cabo)

This is an ARCHIPELAGO. 
An ARCHIPELAGO is a group of islands.

These are CLIFFS. (acantilados)

This is a BEACH.

Inland landscapes have different natural features:

This is a PLAIN. (llanura)


This is a PLATEAU. (altiplano)

This is a MOUNTAIN RANGE. (cordillera)
A MOUNTAIN RANGE is a group of mountains.

This is a LAKE.

This is a VALLEY.
At the bottom, there is a river flowing through it.


MAN-MADE FEATURES

Landscapes also have man-made features, such as roads, bridges and houses.


LIGHTHOUSE


WIND FARM


BRIDGE
Resultado de imagen de BRIDGE

ROAD
Resultado de imagen de ROAD

INLAND/ON THE COAST

INLAND (INTERIOR)


ON THE COAST (COSTA)
Resultado de imagen de ON THE COAST

RIVERS
-Rivers have an upper, middle and lower course.
-The source is where the river begins.
-Smaller rivers, or tributaries, join the main river.
-The river bed is the floor of the river.
-The mouth is where the river joins the sea.



WATER
Living things need WATER.
Most WATER on the Earth is SALT WATER in the oceans and seas.

FRESH WATER is in: rivers, lakes, the ice caps or under the ground.


DRINKING WATER has been trated in a treatment plant.

 

WATER ON EARTH

1% DRINKING WATER
2% FRESH WATER
97% SALT WATER

All living things need water.


Water can be a solid, a liquid or a gas.



INLAND IN SPAIN

The Ebro is a river in Spain.


The Pyrenees is a mountain range on the border of Spain and France.





Sanabria is a lake in  Zamora.
Resultado de imagen de sanabria zamora

ON THE COAST IN SPAIN

The Gigantes are cliffs in Tenerife.



Tabarca is an island in Alicante.


La Concha is a bay in Guipúzcoa.




ROCKS AND MINERALS

The Earth is made up of rocks and minerals.

We find GOLD in Asturias.


GRANITE
Resultado de imagen de GRANITE

It is made of GRANITE


SLATE
Resultado de imagen de SLATE

It is made of SLATE:
 

MARBLE
Resultado de imagen de MARBLE

It is made of MARBLE:
 

IRON ORE
Resultado de imagen de IRON ORE

It is made of IRON ORE:


UNIT 2

WEATHER


 HAIL



WIND (VIENTO)


HURRICANE


GALE


BREEZE
Resultado de imagen de BREEZE


WEATHER INSTRUMENTS

THERMOMETER
WEATHER VANE

RAIN GAUGE




STATES OF WATER:





POLLUTION:



WATER:

Resultado de imagen de SALT WATER
SALT WATER


FRESH WATER


DRINKING WATER


UNIT 1
 ¿Cómo preparo mi primer control de Social Science en 2º?


-Estudiar a diario lo que vemos en clase, recodadles que echen el libro a la mochila, yo lo digo en clase pero puede ser que se les pase. Cada día un poco no cuesta trabajo pero todo al final es más complicado.
-Copiar las palabras varias veces para vaya aprendiendo a escribirlas.
-¿Qué estudio?
              - THE PLANETS (pagina 9): conocer el nombre de los planetas e identificar su posición en un dibujo del Sistema Solar.
              - Estudiar los cuadritos azules de cada página: The Sun is a star and it is at the centre of the Solar System. There are eight planets in the Solar System...
              - Si queremos ayudarles y no sabemos que significan los textos de los cuadritos azules o alguna palabra del vocabulario podéis usar un traductor como el traductor de google, o un diccionario como el Word Reference que esta en internet y podemos escuchar la pronunciación de las palabras que bucamos.
             - THE PLANETS MOVE AROUND THE SUN (página 10): Repasar el ejercicio y estudiarlo. Estudiar también el cuadro azul.
             - THE MOON MOVES AROUND THE EARTH (página 11):  Estudiar el cuadro azul y las fases de la luna y su imagen representativa.
             -DAY AND NIGHT (página 12): Estudiar el cuadro azul y estudiar el ejercicio 2.
             -SEASONS AND YEARS (página 13): Estudiar las 4 estaciones del ejercicio 1 y el cuadro azul.
             -THE SUN, THE EARTH AND THE MOON: Repasar el ejercicio 1 de la página 14.
             -Repasar los ejercicios de las páginas 16 y 17 y los de las fotocopias que vamos a hacer en clase.

-¿Qué tipo de ejercicios son los que entran el el examen?

Son del tipo de las actividades que hacemos en clase en el libro o en las fotocopias que llevan a casa para repasar. Por ejemplo: escribir el nombre de los planetas en el Sistema Solar por orden, corregir frases incorrectas (The Moon is a planet. -> The Moon is a satellite.) completar frases (The Sun is a ....star), identificar cuántas horas hay en un día, cuántos días en un año, cuántas estaciones hay, cuántos meses en el año, cuánto tarda la tierra en dar una vuelta sobre su eje, o alrededor del sol, en inglés, conocer las fases de la luna...
 ¡Ya estoy list@ para mi examen!

The Planets in the Solar System:









Aprende sobre las estaciones (seasons) jugando a este juego, haz click aquí:


No hay comentarios:

Publicar un comentario